Onze visie

Veiligheid, vertrouwen, plezier en een fijne sfeer zijn voor ons kernwaarden. Als openbare school zien we iedere leerling zoals hij of zij is en richten we ons op hun mogelijkheden. Een consistente leerlijn is bij ons van groot belang. Wij hechten waarde aan samenwerking en zoeken actief de verbinding met het dorp, verenigingen en ouders.

In onze klassen werken we vanuit structuur en duidelijkheid, met als doel een goed pedagogisch klimaat. Door diverse werkvormen te gebruiken, vergroten we de betrokkenheid van de leerlingen. De leerkracht heeft hierin een observerende en begeleidende rol. Daarnaast bieden we een uitdagende leeromgeving waar leerlingen gestimuleerd worden om hun talenten op hun eigen manier te ontwikkelen.

Leerlingen voelen zich veilig, bouwen zelfvertrouwen op en leren zelfstandig te zijn. We betrekken ze bij hun eigen leerproces en maken ze bewust van hun ontwikkeling. We hebben hoge verwachtingen en spreken deze ook uit. Leerlingen worden geprezen voor hun inzet, geduld en doorzettingsvermogen. Aan het eind van hun basisschooltijd hebben ze hun talenten ontwikkeld en de vaardigheden verworven die nodig zijn voor de volgende stap in de maatschappij.

Uitgangspunten --> Wij willen als school kwalitatief goede begeleiding bieden aan alle leerlingen, zodat zij op hun eigen niveau hun vaardigheden, kennis en competenties optimaal kunnen ontwikkelen. We streven naar een goed evenwicht tussen procesgericht en resultaatgericht werken, waardoor we een solide basis leggen voor de verdere ontwikkeling van onze leerlingen.

Schoolklimaat --> Een prettige, fijne sfeer in de school vinden wij erg belangrijk. Wij geloven erin dat leerlingen zich beter kunnen ontwikkelen als zij met plezier naar school gaan. Leerplezier voor leerlingen en werkplezier voor leraren staat bij ons hoog in het vaandel. We behandelen elkaar met respect en we gaan serieus om met onze lesstof, maar er moet ook ruimte zijn voor plezier en lol.

Gouden Weken --> In de eerste weken van het schooljaar organiseren we de Gouden Weken. In deze weken worden veel activiteiten rondom groepsvorming en interactie in de klas uitgevoerd. Hiermee wordt een goede basis gelegd voor een fijne sfeer in de groep en een goede interactie tussen leerlingen onderling en tussen leerlingen en de leerkracht.